Atölye: Eğitimde Tasarım Odaklı Düşünme
Süre: 90 Dk.
Kontenjan: 20
Hedef Kitle: Öğretmenler, öğretmen adayları, ebeveynler, yeniliğe ve öğrenmeye açık olan herkes
Atölye İçeriği: Tasarım odaklı düşünme, eğitimde öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmelerine, sınıfta öğrendiklerini gerçek dünyadaki zorluklarla ilişkilendirmelerine, yeni ve farklı fikirler üretebilmelerine ve empati kurabilmelerine yardımcı olmak için etkili bir araç olarak kullanılabilir. Bunlara ek olarak tasarım odaklı düşünme; öğrencilere ve öğretmenlere küresel farkındalık, kültürler arası beceriler, eleştirel ve yaratıcı düşünme ile iletişim becerileri kazandırabilecek etkili öğrenme deneyimlerinin anahtarını sağlar. Bu nedenle günümüzde öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının tasarım odaklı düşünme becerilerini geliştirerek, bu becerileri öğrencilerine aktarabilmeleri oldukça önemlidir.
Bu atölyenin amacı; tasarım odaklı düşünme kavramının katılımcılara giriş seviyesinde tanıtılması ve etkinlikler ile bu kavramın eğitim öğretim pratiklerine nasıl aktarılabileceğinin gösterilmesidir.
Atölyede tasarım odaklı düşüncenin tanımlanmasından sonra; eğitimde ve dünyaca ünlü teknoloji firmalarının ürün geliştirmesinde ve birçok farklı sektörde kullanılan yaratıcı fikirleri bulma aşamalarında kullanılan “Tasarım Odaklı Düşünme” metodolojisi örneklerinin anlatılması amaçlanmaktadır. Sonrasında, tasarım odaklı düşünmenin aşamalarını (empati kurma, problemi tanımlama, fikir geliştirme, prototipleme, test etme, değerlendirme) içeren bir etkinliğin tamamlanması ile katılımcıların temel olarak tasarım odaklı düşünme metodolojisini anlamaları ve yenilikçi ve yaratıcı tasarım süreçlerini kavramaları hedeflenmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi Elif Öztürk
2007’de Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), Fen bilgisi Öğretmenliği alanında lisans derecesini, 2010’da ODTÜ Endüstriyel Tasarım alanında yüksek lisans derecesini almıştır. Ardından doktora çalışmalarında eğitim alanını tasarım alanı ile buluşturmayı amaçlayarak, ABD, Texas A&M University, Eğitim Teknolojileri Programı’nda doktora eğitimine başlamıştır. Eğitim, tasarım ve teknolojinin kesişimi ile eğitim alanında disiplinler arası çalışarak, 2015 yılında doktora derecesini almıştır.
Doktora eğitimi sonrasında, eğitim yazılım firmalarında eğitsel tasarımcı olarak çalışmış, aynı zamanda vakıf ve devlet üniversitelerinde dersler vermiştir.
Şu anda ODTÜ Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü öğretim üyesi olan Elif Öztürk, tasarım odaklı düşünme, adapte olabilme becerileri, eğitimde yaratıcı düşünebilme konularında çalışmalarını sürdürmektedir.