Atölye: “Dijital Bilgeler Eleştirel Gözle Okur ve Yazar!“
Süre: 90 Dk.
Kontenjan: 20 Kişi
Hedef Kitle: Öğretmen ve Öğretmen Adayları
Materyal: Tablet veya Akıllı cep telefonu (katılımcıların yanında getirmesi gerekmektedir.)
Atölye İçeriği:
Günümüz çocukları dijital dünyanın içine doğmuşlardır. Ancak bu durum çocukları otomatik olarak dijital dünyanın dilini kusursuz konuşan bireyler haline getirmemektedir. Birçok çocuk karşılaştığı dijital içeriği zihin süzgecinden geçirmeksizin, kendilerine sunulduğu haliyle algılamaktadır. Çocukların, dijital platformlara daha çok izleyici olarak pasif katılım sağladıkları görülmektedir. Onların dijital dünyayı bilgece kullanmasında hem ailelere hem de biz öğretmenlere büyük sorumluluklar düşmektedir.
Bu atölyeye katılan öğretmen ve öğretmen adayları ile öncelikle “dijital bilgelik” terimi hakkında beyin fırtınası yapılacak ve onlarla eleştirel dijital okuryazarlık aşamaları (tasarım aşaması, üretim aşaması, paylaşım aşaması ve anlamlandırma aşaması) paylaşılacaktır. Daha sonra ise öğretmenler küçük gruplar halinde eleştirel dijital okuryazarlık etkinliklerine katılarak dijital ortamda bir ürün tasarlayacak, ürünlerini diğer gruplarla paylaşacak ve diğer grupların ürettiği dijital ürünleri eleştirel bir bakışla değerlendireceklerdir. Bu atölyenin, öğretmenlerimizin dijital bilge olmalarına ve dijital bilgeler yetiştirmelerine katkı sunması beklenmektedir.
Prof. Dr. Feyza Tantekin Erden
Prof. Dr. Tantekin Erden, 1998 yılında Millî Eğitim Bakanlığı Yurtdışı Lisansüstü Eğitim bursunu kazanarak aynı yıl Florida Eyalet Üniversitesi’nde erken çocukluk eğitimi alanında doktora eğitimine başlamıştır. 2002 yılında doktora derecesini almış ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde göreve başlamıştır. Halen aynı Fakültenin Temel Eğitim Bölümü’nde öğretim üyeliğine devam etmekte olan Prof. Dr. Tantekin Erden’in çalışma alanları, eğitimde toplumsal cinsiyet eşitliği, sınıf yönetimi, sosyal ve duygusal gelişim ve erken çocukluk eğitimi programlarıdır. Çalışma alanları ile ilgili ulusal ve uluslararası makaleleri, kitap bölümleri, bildirileri ve projeleri bulunmaktadır. Ayrıca, ülke genelinde öğretmenlere, öğretmen adaylarına, eğitim yöneticilerine ve ailelere yönelik seminerler vermektedir.
Doç. Dr. Dilek Altun
Doç. Dr. Dilek Altun, Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Doktora öncesi Michigan Eyalet Üniversitesi ve Harvard Üniversitesi’nde misafir araştırmacı olarak çeşitli çalışmalar yürüten Doç.Dr. Altun, 2016 yılında Orta Doğu Teknik Üniversitesi Okul Öncesi Eğitimi alanında doktora derecesini almıştır. Doç. Dr. Altun, 2021 yılında TÜBA-GEBİP Sosyal Bilimler – Eğitim alanında Üstün Başarılı Genç Bilim İnsanı ödülünü almıştır. TUBİTAK 2219 Doktora Sonrası Araştırma Bursu kapsamında 2022 yılında Harvard Üniversitesi’nde misafir araştırmacı olarak bulunan Doç.Dr. Altun’un, başlıca çalışma alanları erken okuryazarlık becerileri, çocuk edebiyatı, oyun, teknoloji ve bilgi-işlemsel düşünmedir.
Dr. Öğr. Üyesi Tolga Kargın
Uşak Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim üyesi olarak görev yapmaktır. Amerika Birleşik Devletleri’ne giden Kargın, 2011 yılında University of Missouri’de Okuma Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini, 2016 yılında da Indiana Üniversitesi’nde Okuma-Yazma, Kültür ve Dil Eğitimi alanında doktora derecesini almıştır. Dr. Kargın, doktora eğitimini tamamladıktan sonra Indiana Üniversitesi’ndeki Playshop Araştırma Merkezi’nde araştırma merkezi koordinatörü olarak da çalışmıştır. Jackie Marsh’ın yürütücülüğünde 36 ülkeden araştırmacıların katılımıyla gerçekleştirilen The Digital Literacy and Multimodal Practices of Young Children (DigiLitEY) başlıklı COST projesinde de yönetim kurulu üyesi ve Türkiye temsilcisi olarak görev almıştır. Dr. Kargın’ın yaptığı akademik çalışmalar dijital okuryazarlıklar, medya okuryazarlığı ve eleştirel okuryazarlıklar üzerine yoğunlaşmaktadır.