Atölye Sponsoru
Atölye: Araştırmacı Çocuk’un Sorgulama Yöntemi
Süre: 120 Dk.
Kontenjan: 20 Kişi
Hedef Kitle: Sınıf öğretmenleri ve ortaokul branş öğretmenleri (Matematik ve fen bilimleri öğretmenleri önceliklidir.)
Atölye İçeriği:
Bu atölyede sorgulama tabanlı eğitim sürecinin nasıl yürütülebileceği üzerine bilgi ve deneyim paylaşılacaktır. Roket tasarımı çalışmasıyla disiplinlerarası öğretim yaklaşımından bahsedilecektir.
Atölyede katılımcılar “Roketler nasıl yol alır?” sorusu üzerine düşünecek, kendi roket tasarımlarını yapacak ve tasarladıkları roketleri test edecektir. Bu sırada sorgulamaya dayalı öğretim yönteminin basamakları üzerine tartışma yürütülecektir.
Eğitim Programları Sorumlusu – Elif Sevli Özer
Ege Üniversitesi, Fen Fakültesi, Biyoloji Bölümü’nden 2011 yılında mezun oldu. Orta Doğu Teknik Üniversitesi’nde mikrobiyoloji üzerine yüksek lisans yaparken yolu Araştırmacı Çocuk Merkezi ile kesişti. Merkezde çocuklarla beraber yürütülen projelerde çalışmaya başladı. 2013 yılından bu yana, Araştırmacı Çocuk Merkezi’nde eğitim programlarının geliştirilmesi üzerine çalışmalar yürütmektedir. Araştırmacı Çocuk ve Young Researchers dergilerinde yazarlık ve editörlük yapmaktadır. Araştırmacı Öğretmen dergisinde sorumlu yazı işleri müdürü olarak görev almaktadır. Aynı zamanda Gazi Üniversitesi Biyoloji Eğitimi’nde yüksek lisans eğitimine devam etmektedir.
Araştırmacı Çocuk Dergi ve Atölye İçerik Sorumlusu – Kübra Uslu
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü’nden 2018 yılında mezun oldu. Aynı üniversitede yüksek lisans çalışmalarına devam etti. Araştırmacı Çocuk Merkezi’ndeki çalışmalarına 2016 yılında gönüllü olarak başladı. Bu dönemde okullarla beraber yürütülen projelerde yürütücülük yaptı ve matematik eğitimi üzerine içerikler geliştirdi. 2018 yılından itibaren Araştırmacı Çocuk, Araştırmacı Öğretmen ve Young Researchers dergilerinde yazarlık ve editörlük yapmaktadır. Ayrıca merkez bünyesinde yürütülen eğitimler için matematik eğitimi programları ve materyalleri geliştirmeye devam etmektedir.
Fen Eğitimi Uzmanı – Yasemin Erdin Eren
Yasemin Eren Hacettepe Üniversitesi’nde Fen Eğitimi bölümünde lisans ve yüksek lisans eğitimlerini tamamlamış, doktora eğitimine devam etmektedir. Dünyanın önde gelen birçok bilim merkezlerindeki eğitimlere katılmış, Türkiye’de çok sayıda bilim merkezi kurulmasında görev almıştır. Beş yıl boyunca özel bir firmada Bilim Merkezleri Projeler Koordinatörü olarak çalışmış, bilim merkezi ürünleri geliştirilmesi, tanıtılması ve çocuklara yönelik tanıtıcı posterlerin hazırlanmasında aktif rol almıştır. Bilim gösteri ekibi kurup etkinlikler organize etmiştir. Teknolojik aletler ve sensörler kullanarak liseden üniversite seviyesine kadar deney setleri oluşturmuştur. Ankara’da özel bir okulda 8 yıl öğretmenlik ve STEM koordinatörlüğü yapmıştır. Ulusal ve uluslararası akademik çalışmaları bulunmaktadır. STEM alanındaki çalışmalarını, bilimsel yayınlar ve kitaplar aracılığıyla paylaşmaktadır. STEMPD ve Science On Stage uluslararası öğretmen topluluklarında elçi olarak seçilip ülkemizi temsil etmektedir. EYUDER STEM Akademi’de gönüllü olarak çalışmalar yapmaktadır. TUSAŞ gibi savunma şirketlerine havacılık tutkusu aşılayacak, uzay ve mühendislik alanlarında farkındalık oluşturacak, pratik odaklı uygulamalar ile mühendisliği keşfetmelerini sağlayacak olan projelerde danışmanlık yapmaktadır. Araştırmacı Çocuk Merkezi’nde sorgulama ve uygulamaya dayalı atölye içerikleri hazırlamaktadır.