Atölye: “Yaratıcı Yazmayı Öğretmek: Yazmak Eğlencelidir”
Süre: 90 Dk.
Kontenjan: 30 Kişi
Atölyenin Amacı:
Atölye çalışması yazmayı sevmeyen çocuklara yazıyı sevdirmenin, çocuklarda yazma isteği, heyecanı ve ilgisi oluşturmanın, yazı sürecini eğlenceli yollarla kurgulamanın ve yaratıcı düşünme becerilerini yazma becerileri aracılığıyla geliştirmenin pratik yollarını paylaşmayı amaçlamaktadır.
Atölyenin İçeriği:
Uygulamalarda yaratıcı yazmanın klasik yazma çalışmalarından farkları ortaya koyulacak, yaratıcı yazma becerilerini Guilford’un zihin yapısı modelindeki “ürün” tanımı ve Torrance Yaratıcı Düşünme Testi’nin (TTCT) sözel ve şekilsel formatları üzerinden yapılandırmanın yolları ele alınacaktır. Harf, ses, sözcük, cümle ve metin üzerinden resim-yazı, şekil-yazı ve kurguya geçiş örneklerine değinilecek, yazma becerilerini okuma, dinleme ve konuşma becerileriyle birlikte “tümleşik” biçimde yapılandırma çalışmalarına yer verilecek, yazıyı drama, dans, resim, fotoğraf vb. diğer sanatlarla birleştiren eğlenceli uygulamalar paylaşılacaktır. (Atölyede ele alınacak yaratıcı yazma yöntem ve teknikleri, 5+ yaş üstü okul öncesi dönem de dahil olmak üzere tüm yaş grupları ve öğretim kademeleri için uygulanabilir.)
Atölye Katılımcıları:
- Sınıf öğretmenleri,
- Türkçe-Edebiyat branş öğretmenleri,
- Kütüphaneciler,
- Sosyal Bilgiler öğretmenleri,
- Yazmayı çocuklarına sevdirmek isteyen ebeveynler,
- Yazmaya ilgi duyan herkes.
Dr. Nilay Yılmaz
1998’de Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nden İngiliz Dili ve Eğitimi alanında yüksek lisans derecesini, 2012’de İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Türkçe Öğretimi programından Türkçe öğretimi ve çocuk edebiyatı alanında doktora derecesini alan Yılmaz 25 yıl devlet ve vakıf üniversitelerinde öğretim görevlisi olarak çalıştı. Doktora tezi ile 2014 Oğuz Tansel Halk Bilimleri Araştırma Ödülü (“Türk Çocuk Edebiyatı Kitaplarındaki Çocuk Gerçekliğine Eleştirel Bir Bakış” isimli araştırması ile) aldı. Makale ve bilimsel araştırma yazıları dışında resimli kitap, öykü, etkinlik kitabı, şarkı sözü, roman ve tiyatro oyunu türünde eserler verdi. Cumhuriyet Kitap Eki’nde 16 yıl çocuk ve gençlik kitapları sayfasını hazırladı, kitap tanıtımları ve eleştirileri yazdı. 2000 yılından beri pek çok STK ile çalışıyor, sahada atölyeler gerçekleştiriyor, projelere eğitim içerikleri hazırlıyor ve eğitim danışmanlığı yapıyor. Kadın çalışmaları, çocuk çalışmaları, çocuk hakları, sanatın iyileştirici gücü, bilinçli farkındalık (mindfulness), çocuk yogası, yaratıcı drama, ailede okuma kültürü, yaratıcı düşünme, ileri düzey okuma becerileri, yaratıcı okuma ve yazma alanlarında çalışmalar yürütüyor. MEB hizmet içi eğitim programlarında, Kalkınma Ajanslarının, Tübitak (4005), AB ulusal ve uluslararası projelerinde (Erasmus+, K1, K2 vb.), STK’larda, ERG, ÖRAV, Öğretmen Ağı, Çocuklar İçin Felsefe (P4C) vb. eğitim platformlarında okuma kültürü, eleştirel ve yaratıcı düşünme konuları üzerine yapılandırılan çalışmaların yetişkin eğitimlerinde uzman eğitimci olarak görev alıyor.