Atölye: “Yeni Nesil Sorular Yeni mi? Yoksa Soruları Biz mi Etkili Soramadık?”
Süre: 120 Dk.
Kontenjan: 50 Kişi
Atölye İçeriği:
Matematik öğretimi farklı yöntem ve teknikler kullanılarak başarılı bir şekilde gerçekleştirilebilirken ve bireylere yönelik matematik öğretimi geliştirilirken, bu öğretimin değerlendirmesi ve oluşan sonuçlara göre dönüt verilmesi konusunda gelişmeler yeteri düzeyde gerçekleşmemiştir. Bu anlamda geliştirilen yeni soruların ve değerlendirme yöntemlerinin önemi gün geçtikçe artmaktadır. 20. YY başında genelde bilgi ve kavrama basamağında yer alan sorular ve değerlendirmelerin artık günümüzde geçerliliğini yitirdiği görülmektedir. Bu anlamda üst düzey düşünme becerilerine yönelik hazırlanan soruların bireylerin becerilerine yönelik gelişimini desteklediği bilinmektedir.
Bu atölyede ilkokul ve ortaokul düzeyinde ulusal ve uluslararası matematik sınavlarında sorulan soruların farklı açılardan değerlendirilmesi gerçekleştirilecektir. Bununla birlikte Matematikte bağlam temelli eleştirel ve yaratıcı soru içeriklerinin hazırlanması, matematikte “yeni nesil” soruları yazmaya yönelik çalışmalar gerçekleştirilerek, “yeni nesil” soruların değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair atölye çalışması da yapılacaktır. Bu anlamda atölye süresince katılımcılar, matematikte “yeni nesil” sorular bağlamında hem soru analizi, hem soru yazma çalışması hem de soruların değerlendirme çalışmasını gerçekleştireceklerdir.
Hedef Kitle: Sınıf Öğretmenleri ve Matematik Öğretmenleri
Moderatörler:
Dr. Burak KARABEY
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Matematik Eğitimi Doktora Programı’nda “Üstün Yetenekli Öğrencilerin Yaratıcı Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme Erişi Düzeylerinin Belirlenmesi” konulu tezi ile doktora derecesini almıştır. 2004-2010 yılları arasında İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğretim görevlisi olarak çalışmıştır. Daha sonra 2011 yılında Özel Eğitim Bölüm’nde yardımcı doçent olarak göreve başlamış ve Üstün Zekalılar Eğitimi Anabilim Dalı’nın kurucu başkanı olarak görevine devam etmiştir. 2010-2015 yılları arasında Avrupa Birliği Erasmus Programı tarafından desteklenen farklı birçok projede Türkiye ortağı ve yürütücüsü olarak yer almış, çok sayıda ulusal ve uluslararası öğretmen ve yetişkin eğitimi programında yer almıştır.
“İnovasyon, Eğitim, Yaratıcılık, Eleştirel ve Yaratıcı Problem Çözme, Matematik Eğitimi, Üstün Zeka/Yetenek, Sosyal kabul ve entegrasyon” konularında kitap, kitap bölümü, popüler ve bilimsel makale, konuşma gibi farklı çalışmalarda bulunmuştur. Popular Science Türkiye ve Tübitak Bilim Genç dergilerinde farklı disiplinlerin matematikle etkileşimi, inovasyon ve bilim üzerine düzenli olarak köşe yazıları yazmaktadır. Üstün Zeka/Yetenekli Bireylerin Eğitimlerine yönelik Çocuk Gelişim Akademisi (ÇoGa)’yı kuran Karabey, halen bu projede aktif olarak çalışmakta ve üstün yetenekli çocukların üniversitede eğitim almaları ve bireysel program geliştirme üzerine çalışmalar yürütmektedir. 2018-2019 yılında MEB, Bilim-Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı ve TÜBİTAK işbirliğinde cumhuriyet tarihinin ilk “Özel Yetenekliler Matematik Öğretim Programı”nı geliştirme çalışmalarında yer almış ve program MEB’e teslim edilmiştir. Son olarak disiplinler arası bir çalışma grubu ile “eğitimde disiplinler arası etkileşim” , “STEAM temelli etkinlikler” ve inovatif eğitim programları geliştirmek üzerine çalışmalar yapmaktadır.
Uzman Kenan Çağlar Dükel
Özel İzmir SEV İlkokulunda Ölçme Değerlendirme Uzmanı olarak çalışmaktadır.
Matematik bölümü mezunudur. Cebir ve sayılar teorisi alanında yüksek lisansını tamamlamış ve aynı alanda doktora çalışmalarına devam etmektedir. Çeşitli devlet okulları ve özel okullarda matematik öğretmenliğinin yanı sıra ölçme değerlendirme uzmanlığı yapmıştır. Her iki alanda ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır. Açık uçlu sorular ile ulusal çapta uygulanan, öğrencilerinin matematiksel beceri durumlarını belirleyen, etkin geri bildirim veren ve çeşitli eğitim programları ile bu becerilerin geliştirilmesini amaçlayan MATBEG projesinin Türkiye Koordinatörüdür.