Doç. Dr. Göknur Kaplan

Akademisyen

Lisans eğitimini  Hacettepe Üniversitesi, Almanca Matematik Öğretmenliği’nde 2001 yılında fakülte birincisi olarak tamamlamıştır. 2004 yılında, master derecesini, birçok ulusal ve uluslararası ödüle aday gösterilen ve Turkiye’de oyunlaştırma ve metaverse konularındaki ilk akademik çalışma olan  “FIDGE Modeli: Oyun-benzeri Öğrenme Ortamları için Öğretim Tasarımı / Geliştirme Modeli Önerisi” başlıklı tezi ile ODTÜ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nden almıştır. Doktorasını 2010 yılında Penn State Üniversitesi, Öğretim Sistemleri Programı’ndan “ESPN Fastbreak Topluluğu Bilgi Değişim Desenleri” başlıklı tezi ile tamamlayan Dr. Kaplan şu anda ODTU Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nde öğretim üyesi olarak çalışmaya devam etmektedir. Ayrıca ODTÜ BİLTEMM’de (Bilim, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi) müdür yardımcısı olarak görev yapmaktadır. BİLTEMM Merkezi ile LEGO Education işbirliği çerçevesinde BİLTEMM Labı’nın kuruluşunu gerçekleştirmiş ve LEGO müfredatlarının ulusal müfredatla eşlenerek uyumlu hale getirilmesiyle ilgili çalışmaları halen devam etmektedir. Son dönemde ilkokul ve ortaokul öğretmenlerine dijital okuryazarlık becerileri kazandırmayı amaçlayan, ING Türkiye ve Habitat Derneği işbirliğiyle hayata geçirilen ve 2021 yılı TEGEP En İyi Toplumsal Katkı Sağlayan Gelişim Programı 1.lik ödülünü alan Dijital Öğretmenler projesi ekibinde de çalışmalarını sürdürmektedir.

Microsoft Research ve Serious Games Zirvesi tarafından iki yıl üst üste “Academic All-Star” seçilmiş olan Dr. Kaplan’ın değişik konularda ulusal ve uluslararası yayınları bulunmaktadır. Araştırma alanları, eğitime teknoloji entegrasyonu, mobil öğrenme, öğretim tasarımı, oyun -oyunlaştırma, insan-bilgisayar etkileşimi, kültür teorisi, vb gibi farklı konuları içeren ancak sadece bunlarla sınırlı olmayan disiplinlerarası çalışmaların eklektik bir kümesidir. Şu anda, oyunlaştırma, dijital okuryazarlık, öğretim tasarımı, öğretmen eğitimi, sanal gerçeklik ve uzaktan eğitimin bir parçası olarak Ağ 2.0 teknolojilerinin eğitime entegrasyonu üzerine araştırmalar yürütmektedir.

Social Share